Mellprint trükikoda
  • > Trükiteenused
  • > Hinnad
  • > KKK
  • > Kontakt

Otsepostitus Soomes on efektiivne

Soome otsereklaami leviloendi jaotusvõrk katab umbes 82% Soome kodudest. Oma jaotusvõrgust väljaspoole jäävaid äärealasid kaetakse vajadusel allhanke abil, seega jaotusvõrk katab terve Soomet.

Adressaadita otsepostitusel on suurepärased võimalused jõuda tarbijani, sest:

  • keskmiselt umbes 96% soome kodudest võtab vastu otsereklaami (TNS Gallup, TNS-Atlas kevad 2008)
  • vastavalt keskmiselt 90% kodudest omavad tv-d ja 77% kodudest internetti (Statistikaamet 2007)

Otsepostitus Soomes

Täpne suunamine on tõhus.

Otsepostituse on võimalik suunata täpselt soovitud sihtgrupile, näiteks väiksemale piirkonnale ettenähtud postitus, sellega kõige väiksem vaid 500 aadressi.

Regionaalsel tasandil, näiteks kui soov reklaamida oma poodi lähipiirkonnas. Kriteeriumidena võivad olla näiteks: teedevõrk, postiindeks, linn või vald, maakond, kaugus poest jne.

Sihtgrupi tasandil: näiteks soov reklaamida midagi mis suunatud lastega peredele. Selleks kasutatakse statistika andmed, et leida kõige tihedama lasteperede elamise piirkonnad.
Samuti sihtgruppi võib jagada järgmistega kriteeriumitega: sissetulek, vara, iga, emakeel, kinnisvaraomand/üüripind.

Samuti otsepostitust võib suunata eraldi kas kortermajadesse või eramutesse.

Otsereklaami on raske ignoreerida.

Otsereklaami märgatakse tingimata oma postkastis. Igal juhul tarbija puutub otseselt kokku reklaamisõnumiga. Isegi, kui ostu otsus iga kord ei tule, sõnum või reklaami saatja nimi jääb tihti meelde. Tulevikus tarbijal tekkivad juba kindlad assotsiatsioonid ühe või teise ettevõtte nimega. Reklaam paberkandjal säilib, sellega pikeneb võimalus, et tarbija tutvub sellega temale sobival ajal. TV ja interneti reklaam selles suhtes piiratud ajaga.

Hea otsepostituse reklaam sisaldab andmeid, mille alusel tarbija võib teha vähemalt esialgse otsuse toodest või teenusest.

  • pilt tootest/ teenusest
  • hind
  • andmed kust toodet/ teenust saab
  • firma/poe lahtiolekuajad, allahindluse kehtivuse aeg jne.

Otsereklaamis kasutatakse tarbijale kerged ja arusaadavaid sõnumeid.

Õigesti kavandatud ja suunatud otsereklaami märgatakse!

Soome Suoramainonta kett koostöös teistega reklaamitegijatega eri kampaaniate käigus läbiviinud ka uuringuid. Neid on koostatud andmebaas, mis aitab erisuguste kampaaniade läbiviimisel.

Enne reklaamikampaania läbiviimist peab hoolikalt sihtgrupi ja piirkonna hoolikalt läbi mõtlema.

Provokatiivset ettepanekut märgatakse.

Tarbija võtab tihti otsereklaami kui allahindlusreklaami ja otsib sealt kõigepealt eripakkumisi. Kõige parem märgatakse reklaami, kus on esilehel provokatiivne hind/allahindlus (nn. “sissevise”), mis omal moel juhib tarbija poodi ja mõjutab teha ka muid oste tegema. Näiteks elektroonikapoe eurosed mälupulgad.

“Sissevise” tarbijale provokatiivse reklaamiga ei alanda aga automaatselt reklaamitud toote hinda (näiteks Stocmanni Hullud Päivad).

Selge ja otsene pakkumine on arusaadav.

Otsereklaamis on tähtis otsesus: mida pakutatakse, mis hinnaga, kes pakub ja kust saab. Samuti on hea märkida firma kodulehekülg, kust saab tasuta külastusstatistika mõõteseadmetega jälgida kampaania õnnestumist, samuti ka paigutada lisaandmed kampaaniast, poe asukohast jne.

Asjakohane suurus ja välimus.

Reklaami välimus peab sisaldama firma logo ja vastavaid värve, et reklaami saaks ühendada õige reklaamijaga. Samuti peab valima paberi vastavalt sõnumile. Odav paber jätab odava mulje, kuid on asjakohane, kui seda kasutatakse kindla sõnumiga.

Uuringute alusel mõjutab tähelepanu ka reklaami suurus. Kuigi suur reklaam on hästi märgatav ei too see kliente kui “ sissevise” toode on kallis.

Suunamine ja sihtgrupp – piirkondlikult ja demograafiliselt.

Ootused kampaaniast peavad olema realistlikud sõltuvalt sihtgrupist ja hinnast. Jäätise reklaam kuumal suvepäeval pakub huvi peaaegu kõikidele. Kaminareklaam aga huvitab ainul eramu ja suvila omanikke, ei ole mõtet jagada seda korterimajadesse.

Soovitame lugeda:

http://hjex.fi/asiakkaalle/suoramainos/
http://www.suomensuoramainonta.fi/suoran+ominaisuudet/
http://www.best-marketing.ee/?PublicationId=dde7daac-f243-45b2-9985-800e3b20742e&ref=rss

Ostukäitumise liigitused Soomes →

Vaata lisaks

  • Flaierid
  • Voldikud
  • Blanketid sinu firmale
  • Brošüürid
  • Plakatid
  • Kalendrid
  • Kliendilehed
  • Hinnapäring

Viimased postitused

  • Kuidas enda firmaga Soome turule jõuda?
    Kuidas enda firmaga Soome turule jõuda?10 aastat ago

    See on lihtne, sul nüüdest võimalik Soome turgu vallutada

  • Ostukäitumise liigitused Soomes
    Ostukäitumise liigitused Soomes10 aastat ago

    Ostukäitumise liigitus jaotab soomlased ostukäitumise ja eluviisi alusel

  • Otsepostitus Soomes on efektiivne
    Otsepostitus Soomes on efektiivne10 aastat ago

    Soome otsereklaami leviloendi jaotusvõrk katab umbes 82%

Mellnet OÜ © 2013 | Kirjuta info@mellprint.ee
Või helista 55 615 929

Internetiturundus

EAS15. märtsist 2012 28. veebruarini 2013 aitas MellNet OÜ-l
põhivara soetada Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse alustava ettevõtja stardi- ja kasvutoetuse programm.