Ostukäitumise liigitused Soomes
Ostukäitumise liigitus jaotab soomlased ostukäitumise ja eluviisi alusel eri segmentidesse. Täpselt sihitud tarbijaprofiil tähendab vähem kulu. Helsingin Jakelu-Expert OY, kes kuulub SSM-Jakeluryhmä, on jaganud soomlased ostukäitumise ja eluviiside alusel eri segmentidesse.
Segmente on kaheksa:
- Suure sissetulekuga kultuurisõbrad.
- Brändikesksed pereinimesed
- Ettevaatlikud tarbijad
- Tervisliku elulaadi ja rohelise mõtlemisega
- Tavalised soome naised
- Tavalised soome mehed
- Pere tingimustel tarbijad
- Iseenesesse panustavad nautijad.
Lisaks on need 8 segmedi pealiiki jaotatud veel alaliikideks:
- Suure sissetulekuga kultuurisõbrad.
-Kõrgelt koolitatud linnaeliit.
-Maapiirkondade jõukad väikemajapidamised. - Brändikesksed pereinimesed.
-Brändikesksed pereinimesed. - Ettevaatlikud tarbijad.
-Säästlikud konservatiivsed tarbijad.
-Vähe tarbivad vanurid. - Tervisliku elulaadi ja rohelise mõtlemisega.
-Edukad seeniorid linnades.
-Rohelise mõtteviisiga pensionärid. - Tavalised soome naised.
-Individuaalelamute linnaosade iseendasse panustavad pereemad.
-Kaubamärgiteadlikud täiskasvanud naised.
-Konservatiivselt tarbivad klassikalised naised. - Tavalised soome mehed.
-Säästlikud mehed.
-Klassikalised tugitoolisportlased.
-Kaalutlevad, kõike ise tegevad mehed. - Pere tingimustel tarbijad.
-Hinnale orienteerunud impulsiivostjad.
-Aktiivselt tarbivad keskklassi emad.
-Füüsiliselt aktiivsed ja kõike ise tegevad isad. - Iseenesesse panustavad nautijad.
-Edukad tudengid.
-Uudsusele orienteerunud elamusteotsijad.
-Impulsiivselt ostlevad noored täiskasvanud.
Lisaks on iga tarbijaprofiili eraldi kirjeldatud.
KES NAD ON?
Siin kirjeldatakse sissetulekut, haridustase ja kus elavad(kas oma korter/maja, üüripind). Lisaks huvid ja meediakasutus.
KUIDAS NAD TARBIVAD?
Siin kirjeldatakse nende tarbimisvõimet, millisena nad tarbijatena on (kas kaalutlevad, hinnateadlik, konservatiivne jms) ja kuhu nad oma raha kulutavad.
MILLELE NAD KULUTAVAD?
Välja on toodud, kuhu kulutavad, millised on harrastused, brändieelistused. Näiteks tuuakse välja, kas eelistavad siseturismi või puhkavad välismaal. Kulutused hobidele, näiteks autosport, purjekad ja kaatrid, kunst.
Miks eelistada trükireklaamina Soome suunal just otseposti?
TNS Atlase meediauuringus on välja toodud lugejamäärad, kus selgelt on näha otseposti kõrge lugejate arv. Otsepost Soomes jõuab kohale 3 tarbijani neljast. See tähendab 2,7 miljonit 15-69aastast tarbijat.
Tasuta ajaleht näiteks sadamas korvis või jaotatuna linnatänavatel pole nii effektiivne, kui seda on otsepost. Vaata meie reklaampindu ja küsi lisa reklaamimisvõimaluste kohta Soomes.
Küsi lisainfotSoovitame lugeda:
http://www.tns-gallup.fi/asiantuntemus/brandi-viestinta/atlas
http://www.fonecta.com/asiakkuusmarkkinointi2/datapalvelut/fi_FI/kohderyhmapoiminta